Lazy Legian

15 januari 2015 - Legian, Indonesië

Bali zit erop....vanmiddag vliegen we naar Singapore!

Met gemengde gevoelens verlaten we dit mooie eiland. Enerzijds is een maand ruim voldoende gebleken om helemaal te wennen en om veel plekken te zien. We hebben op 6 verschillende plekken gezeten en mooie uitstapjes gemaakt. Anderzijds trekt een nieuwe (schone ;-) omgeving en avontuur. Het noorden is heel rustig, vergeleken bij de kermis die inmiddels van het zuiden is gemaakt. Hier in Legian zijn gigantisch veel winkeltjes, die overigens allemaal dezelfde collectie aanbieden. En heel heel heel veel Australiers die zich tegoed doen aan halve liters Bintang. Daarnaast ook heel veel restaurants met weer eens wat anders op de kaart naast de mie goreng en de kipfilet, dus daar hebben we van genoten. We hebben zelfs een restaurant ontdekt waar we een mandje (lekker!) brood en soepstengels vooraf kregen. Voor de meiden een feest van herkenning, het mandje ging helemaal leeg. We hebben genoten van de zee met spannende golven en met bewondering naar de surfers gekeken. Ook zijn we naar een hypermoderne shoppingmall geweest, Beachwalk, waar we voor het eerst wat mooi nieuw speelgoed gekocht hebben. En klei! Het is makkelijk om ons te traceren over het hele eiland, want we hebben een spoor van klei achergelaten. In elk restaurant, bij het zwembad, op de kamer, overal was klei het meest favoriete speelgoed. Helaas maakt het enorm veel rommel dus menig restaurant heeft onze kleivlekken uit het tafelkleed moeten poetsen vrees ik!, De klei die we meegenomen hadden is dus helemaal opgegaan en we hebben een nieuwe lading voor het vervolg van onze reis. Anyways, we hebben genoten en geluierd deze laatste dagen in ons toeristisch oord, in een heerlijk hotel. Tassen staan klaar, tot in Simgapore!

1. Tikva:
    16 januari 2015
    Veel plezier in Singapore!