Sleepless in Hong Kong

17 december 2014 - Hong Kong Int Airport, China

We zijn goed aangekomen in Hong Kong! Mijn lieve mama heeft ons naar Schiphol gebracht. We zijn ruim op tijd en hebben een uur vertraging. Inchecken verloopt soepel. Het vele passen en meten met alle spullen tijdens het inpakken is niet voor niets geweest. We hebben best bescheiden bagage bij ons, zeg ik met enige trots. Twee grote tassen, twee handbagage tassen en twee buggies. Valt mee toch, met kleine kids erbij en voor 2 maanden?
Op Schiphol doen we een drankje hier en een speeltuintje daar om vervolgens richting gate te gaan. Daar staat een mega-lange rij voor de douane controle. Gelukkig worden voor mensen met kleine kinderen alle hekjes opzij geschoven en wandel je gewoon langs de rij naar voren. Kijk, er zijn dus ook leuke kanten aan het vliegen met kleine kinderen [] .

Om 18.45 vertrekken we met ons megagrote vliegtuig-met-verdieping erop en ontdekken tot onze grote vreugde dat bij ons allebei de derde stoel vrij blijft! Dus allebei met 1 kind op een rij van 3. Heerlijk! Eigenlijk nog beter dan met z’n vieren naast elkaar. Ieder 1 kind, dat is een eitje!

Onze steward is dol enthousiast, de service fantastisch, de kinderen vrolijk, we nemen een wijntje en ik krijg er bijna zin in. Helaas vallen de kids pas tegen 23.00(!) met veel tegenzin in slaap en Elisa word om 2.30u weer wakker. Wij zelf slapen eigenlijk helemaal niet. Ach, de poffertjes van het KLM kinderontbijt om 3.00 ‘s nachts maken het weer goed ;-). En natuurlijk die aankomende 18 graden en zon. Eindelijk weg uit die kou en wind! Ben benieuwd naar ons vliegveldhotel. En hoe de nacht gaat worden ivm 7 uur tijdverschil. Want morgen mogen we al weer….het vliegtuig in!

De ontvangst in het Marriot is als een warm bad, precies wat we nodig hadden. Het eerste wat we doen is slapen! We vallen allemaal tegelijk in slaap en na 2 uur dwingen we onszelf om eruit te gaan. We moeten zo snel mogelijk in het nieuwe ritme komen. Een duik in het lekkere binnenzwembad helpt! De kinderen genieten en wij ook! Na een warme douche pakken we de hotelshuttlebus naar de nabij gelegen Citygate outlet, een winkelcentrum met als het goed is wat makkelijke eetopties. We zijn allemaal moe dus het moet niet te ingewikkeld. Het wordt Pizzahut. Wat ons opvalt is dat we de enige blondies zijn in de drukte, de mensen echt zeer gering Engels verstaan en dat het aanbod op de menukaart van de Pizzahut voor 80% niet uit pizza’s bestaat maar heel veel andere vage dingen (?). En dat de locals hun winterjassen en wollen mutsen ook aan tafel in het restaurant aanhouden. Tja er staat een flinke wind maar het is nog altijd een graad of 16. Dus wat voor ons een heel acceptabele temperatuur is in december voelt voor hen als vrieskou ;-).

Terug pakken we een taxi en om 2100 slapen we vrijwel meteen met z’n allen….tot 1.15u, als de meiden wakker worden en blijven tot een uur of 5. Gezellig met z’n allen Beertje Bruin kijken en elkaar een beetje wakker houden. We vallen uiteindelijk met z’n allen in ons kingsizebed in slaap (handig die kinderslaaptentjes die we meegesleept hebben ;-) Het is goed dat ik om 9.00 de wekker gezet heb want we zijn in coma als die afgaat.

Het rare is dat ik ondanks het slaapgebrek en jetlag nu al enorm geniet van ons avontuur. We zijn echt een team met z’n vieren, dat nu al hechter wordt doordat we hier samen sterk zijn in een gehele nieuwe wereld..

Tot morgen, tot Bali!

ps foto’s plaatsen lukt helaas nu niet, nog even geduld!