Hello Bali

19 december 2014 - Nusa Dua, Indonesië

Gisteren zijn we om 20.50 goed aangekomen op Bali. De vlucht duurde 4,5 uur dus dat was een makkie vergeleken met de lange reis vanuit Amsterdam. Wel was er aardig wat turbulentie en leek het bij de landing alsof we van de baan afvlogen zo scheef ging het toestel naar mijn gevoel, zodra we de grond raakten. Ik had een aantal keren het zweet in mijn handpalmen staan, ik ben altijd blij als ik er weer uit ben brrr. Overigens mochten we niet het vliegtuig uit voordat de stewardess een selfie met Elisa had gemaakt. Alsof we met een paar beroemdheden op stap zijn. En wij glommen natuurlijk van trots. De meiden sliepen tijdens deze vlucht gelukkig wel een paar uur. Zo hadden wij ook even tijd voor onszelf. Ik heb zelfs een film gekeken. Dat dit ons, tijdens de nacht die volgde, duur kwam te staan, lees je zo ;-)

Bij aankomst herkenden we het vliegveld van 6 jaar geleden niet meer terug. Veel groter en moderner. Dat bleek te kloppen, want volgens de chauffeur die ons ophaalde is dit vliegveld 1,5 jaar geleden nieuw gebouwd. Dat zegt wel iets over het waarschijnlijk nog steeds groeiende toerisme op Bali. Dat merkte ik trouwens al aan de flink gestegen prijzen bij het boeken van de hotels. Onderweg in het donker, op een gloednieuwe weg/brug (?) richting ons resort in Nusa Dua zag ik alleen maar billboards, restaurants en andere resorts. Om op te starten prima, maar fijn dat we later deze maand ook naar wat kleinere meer authentieke plaatsjes gaan.

Onze familiesuite in het Novotel Bali Benoa bestaat uit 3 kamers en badkamer. Ik had namelijk het plan dat Nina en Elisa ieder in hun eigen kamer zouden slapen en wij ook. Dan zouden we elkaar niet wakker houden en hadden wij ook onze eigen ruimte. Maar ja, het tijdsverschil was natuurlijk nog steeds niet ingehaald. Lang verhaal kort: iedereen begon om 23.30u in z'n eigen kamer. Om 1.00 sliep niemand nog en lag Nina bij Elisa op de kamer. Een uurtje later hadden we er een in bed en om 3.00 ze nog steeds wakker en lagen ze allebei bij ons in bed :-(. Godzijdank vielen ze toen in slaap, en na nog een wakkere pauze rond 6.30 ging om 9.30 de wekker af...zombietijd !

Toen we op pad gingen voor het ontbijt regende het pijpenstelen en toen we klaar waren met eten kwam de zon tevoorschijn. De hele dag heerlijk gezwommen, met als break een goed gelukt middagslaapje, ook voor ons. ' s Avonds in het hotel gegeten en om 21.30 gingen we allemaal naar bed, fingers crossed voor aanstaande nacht!

Tot de volgende keer!

1. Angela:
    19 december 2014
    Lieverds,

Wat een heerlijk verhaal! Jullie komen vast snel genoeg over het tijdsverschil heen en anders gewoon de hele reis met zijn vieren op één kamer:). Heel veel plezier en geniet er lekker van!
    Dikke x