Dag Nusa Dua

21 december 2014 - Nusa Dua, Indonesië

Onze laatste dag in Nusa Dua is aangebroken. Het was een heerlijke start van de reis. We zijn echt in de watten gelegd, wat een mooie plek met super lieve mensen die echt alles doen om het je naar de zin te maken. En afgelopen nacht voor het eerst een echte goede nacht gemaakt sinds 6 dagen, erg fijn! Dag jetlag!

Kerst is hier al een beetje begonnen, door de luidsprekers klinkt 'Walking in a winterwonderland', de grote kerstboom staat en het personeel draagt kerstmutsen ( en dat in die hitte :-(.  Ik krijg het kerstgevoel niet echt, doordat je hier eigenlijk gewoon op zomervakantie bent.

Een tegenvallertje is dat het strand, waarvoor we juist hiernaar toe zijn gekomen, precies tijdens ons verblijf under construction is wegens enorme verzakking in de zee. Er is niet veel strand meer over zeg maar. En dus niet toegankelijk. Er staat een graafmachine op en er ligt een enorme berg stenen waar ze iets mee gaan doen. Toen ik mijn teleurstelling hierover meldde met mijn allervriendelijkste Balinese glimlach, kregen we de laatste 3 nachten 50% korting en een gratis massage. Ja, we blijven toch Nederlanders ;-P.  ( Ik ben trouwens niet zo van de massages, maar dit was echt heel ontspannend. Ik weet nu ook dat je zelfs je wenkbrauwen en oren kunt masseren?! Heerlijk!)

We hebben al 2 wasjes gedaan, want we hebben weinig kleding bij ons. Met de hand, in het bad. Soort van back to basic gevoel, maar wel in een mooie suite met airco, dat dan weer wel ;-). Over kleding gesproken, we hebben vooral goedkope flodderige broeken meegenomen, als die vies worden of kapot gaan is dat niet zo erg en bovendien zijn ze lekker luchtig. We zien er dus heel charming uit, not! Alhoewel Robert nog een compliment kreeg over zijn gekreukelde flodder h&m-etje, van een mevrouw die vroeg waar hij deze gekocht had, omdat ze er ook heen voor haar man wilde kopen. Ik dacht dat ik het niet goed begreep, maar het ging  echt over die broek. Tja, smaken verschillen haha!
Gister hadden we voor het eerst fut om ons buiten het resort te begeven, gewapend met een paraplu want de lucht zag er een beetje dreigend uit. DEET op, zonnebrandcreme, flodderbroek en teva's aan: toeristen op avontuur naar de supermarkt. Meiden in de buggies vastgesnoerd, want de weg buiten het resort is een soort van semi snelweg. Bussen, auto's en scooters razen vlak langs je heen en de stoep is smal.
Na een paar honderd meter lopen voelden we wat druppels en na een paar minuten begon het echte werk. We liepen net bij een supermarkt dus doken naar binnen. En toen ging het helemaal los buiten. Onweer en enorme regenval. Toen we klaar waren met boodschappen goot het nog steeds. De straat leek wel een rivier. Uiteraard hadden we onze speciaal ingepakte wegwerpponcho's niet bij ons en zouden we met 2 buggies en 1 paraplu nog steeds zeiknat worden. Daar hadden we ff geen zin in. Dan maar een ijsje op het mini terrasje van de supermarkt. Starend naar de regen. In gezelschap van een stuk of 100 vliegen. Naast een oude watertank waar een laag stilstaand water in lag. Volgens alle boekjes dé broedplaats van de Dengue mug, wiens prikken je erg ziek kunnen maken. Hmm, toch maar een paar stoelen opschuiven. Toen wij 6 jaar geleden samen op Bali waren, wist ik niet eens wat een Dengue mug was. Nu met kleine kinderen zie je opeens veel meer risico's en gevaren. Totdat je een hele Balinese familie inclusief baby samen op 1 scooter zonder helm voorbij ziet komen en bedenkt dat we in West - Europa wel heel ver doorgeschoten zijn met veiligheidsmaatregelen, met name voor kinderen.

Morgen gaan we deze plek verlaten én reizen we door naar Sanur, waar we kerst gaan vieren en waar als het goed is een groot strand is dat erg geschikt is voor kinderen. Misschien kunnen wij dan ook even op een strandstoel liggen terwijl de meisjes spelen in het zand, zodat we niet de hele dag hoeven te zwemmen (al blijven we er wel goed in conditie door dat gewatertrappel de hele dag). En we hebben nu ook zin om iets te gaan ondernemen dus we gaan daar eens kijken wat er in de buurt te doen is.
Heb ook nog wat foto's geplaatst!
Tot snel en veel liefs van ons.

1. Anne:
    21 december 2014
    Wat fijn dat jullie zo'n plezier hebben samen! Superleuk om te lezen en de foto's te kijken. Geniet ervan XX
  2. Nenk:
    22 december 2014
    fijne dagen in Sanur...geniet van het strand....liefs....